De wereld is flink aan het veranderen, met technologie die overal zijn stempel op drukt. Eén van die veranderingen is de opkomst van remote (thuis)werken, vooral in de klantenservice. Werken op afstand heeft zeker zijn pluspunten, maar voordat je jezelf helemaal onderdompelt in de remote klantenservice wereld, is er één ding waar je even bij stil moet staan: de training. Ja, je hebt het goed geraden, die training waarvoor ze willen dat je toch even op kantoor verschijnt. En geloof het of niet, dat heeft eigenlijk best veel zin.
1. Contact en Teamspirit: Zie het als een soort teamkamp, maar dan op kantoor. Door persoonlijk contact krijg je écht een band met je trainers en collega's. Die directe interactie zorgt ervoor dat je gemakkelijker vragen kunt stellen, feedback kunt geven en ervaringen kunt delen. En het mooie is, dit draagt bij aan de teamspirit, zelfs als jullie later op afstand werken.
2. Handen Uit de Mouwen met Technologie: Als je remote klantenservice doet, krijg je te maken met allerlei technologische snufjes en software. En eerlijk is eerlijk, dat kan soms best overweldigend zijn. Maar geen zorgen, tijdens de training op kantoor nemen de trainers je bij de hand. Ze laten je zien hoe al die digitale tools werken, zodat je straks niet verdwaalt in een wirwar van knoppen en schermen.
3. Feedback Binnen Handbereik: Snel en rechtstreeks advies is goud waard. Als je op kantoor traint, kunnen de trainers je meteen bijsturen als dat nodig is. Of je juist een high-five geven als je goed bezig bent. Dat directe contact zorgt ervoor dat je sneller leert en beter wordt, klaar om straks op afstand klanten te ondersteunen.
4. Bedrijfscultuur Inademen: Weet je, elk bedrijf heeft zo zijn eigen sfeer en normen. Door deel te nemen aan kantoor-training leer je niet alleen de knoppen, maar ook de bedrijfscultuur en waarden kennen. Je kunt de missie en visie van het bedrijf absorberen en je gaat je daardoor echt onderdeel van de organisatie voelen. Dit komt later van pas wanneer je die bedrijfswaarden in je remote klantenservice werk kunt toepassen.
Dus, ook al kun je in je pyjama aan de slag tijdens het remote werken, vergeet niet dat die kantoor-training een vliegende start kan geven aan je nieuwe avontuur in de wereld van remote klantenservice. Je leert niet alleen de skills, maar bouwt ook relaties op, krijgt feedback en begrijpt waar het bedrijf écht voor staat.
G&O Recruitment heeft veel mogelijkheden voor (remote) klantenservice werk. Ben je benieuwd naar de mogelijkheden? Neem een kijkje bij onze vacatures (https://www.geo-recruitment.nl...) of neem direct contact met ons op!